در جستجوی ویروس ها باآلفرد هیچکاک
نوشته شده توسط : netwebhostingcom

مطلب زیر توسط یكی از مدیران فنی شركت Panda Software به نام Fernando de la Cuadra نوشته شده است. وی در این مقاله با طنزی ظریف دلهره و تشویش كاربران اینترنی را از حمله ویروس ها، با فیلم های هیچكاك مقایسه كرده است.
آلفرد هیچكاك نابغه بزرگ سینما معتقد است " برای تلقین اضطراب و تشویش به تماشاچی باید بیشتر به موقعیت و محیط اطراف شخصیت ها بپردازیم تا به خود شخصیت ها."
به همین دلیل هنگامی كه "اینگرید بگمن" یا "كری گرانت" بی خیال وارد سالنی می شوند یا در خیابانی قدم می زنند توجه تماشاچی به یك سایه مشكوك یا دسته ای پرنده بر روی درخت جلب
می شود.
مشابه این وضعیت همیشه پس از حملات ویروس های اینترنتی برای من اتقاق می افتد. بعد از این حملات با اینكه همه چیز به نظر آرام می رسد از خودم می پرسم حمله بعدی كی اتقاق
می افتد؟ آیا با حمله بعدی اینترنت به كلی متلاشی می شود؟
در این مواقع احساس " گریس كلی" را دارم در فیلم " حرف M را به نشانه مرگ بگیر‌" گوئی در اتاقی هستم كه از حضور قاتلی كه در پشت پرده پنهان شده است بی خبرم و احساس می كنم دیگران چیزهایی را از من پنهان كرده اند. " هكرهایی كه منتظر ارسال ویروس های خود هستند تا میلیونها كامپیوتر را از پا درآورند."‌ اما بر خلاف زمانی كه از صحنه تعقیب "كری گرانت" توسط یك هواپیما لذت می برم ، از تعقیب و گریز این كدهای آلوده رنج می برم.
اینترنت را می توان به قصر ماندرلی تشبیه كرد كه صاحب خانه منتظر موقعیت های مختلفی است برای آزار رساندن به افراد. اگر ربكا قوی تر بود عمارتش در شعله نمی سوخت. به همین ترتیب كامپیوترهای ما اگر به درستی تجهیز شوند كدهای آلوده نمی توانند آنها را از پا در آورند.
به كمك یك آنتی ویروس خوب باعث می شود كه مجبور نباشیم تلاشی برای نگهداری از اطلاعاتمان بكنیم. انجام این كار مهم به تنهائی بسیار ترسناك و دلهره آور است. درست مثل "كری گرانت" كه بدون كمك پرستار محبوبش هرگز نمی توانست بی گناهی خود را در طلسم شده ثابت كند.
تنها امیدم این است كه همسایه مشكوكم كه به ندرت او را می بینیم با ویروسهایش كسی را به خطر نیاندازد. دعا می كنم بتوانم از " پنجره پشتی " چاقوی قاتل را قبل از اینكه مرتكب جنایتی شود ببینم و فورا به پلیس تلفن كنم.
بیایید با هم كمك كنیم تا پرندگان نحس اینترنتی نتوانند به "تیپی هندرن" صدمه ای بزنند، نگذاریم كسی مانند "كیم نواك" مجبور شود برای فرار از دست كارآگاهی كه سرگیجه دارد در هتلی پنهان شود.
قصد ندارم بگویم كار با كامپیوتر یك فیلم سینمایی است. اما باید بدانیم كسانی كه فكر می كنند اطلاعات مهمی در كامپیوترشان برای از دست دادن ندارند هم در معرض حمله هكرها قرار دارند. درست مانند پرده پاره یك هكر می تواند كاربر بی گناهی را گناهكار جلوه دهد به این ترتیب كه با كامپیوتر بك كاربر بی گناه به دیگران حمله كند.
فیلم های سینمایی در ژانر وحشت بسیار شگفت انگیز و سرگرم كننده هستند اما اگر خودمان را به جای هنرپیشه های آنها بگذاریم می بینیم كه این فیلم ها خیلی هم جذاب نیستند مخصوصا اگر به جای هنرپیشه های فیلم های هیچكاك باشیم. برخی از آنها در پایان فیلم به زندان می افتند برخی هم می میرند، .... اما یادمان نرود كه بعضی هم با كری گرانت یا اینگرید برگمن ازدواج می كنند!
شما دوست دارید هنگامی كه در اینترنت جستجو می كنید جزء كدام دسته باشید؟‌ اگر می خواهید برنده باشید باید برای هر اتفاقی آماده باشید. پس هر چه سریعتر كامپیوترهای خود را به یك آنتی ویروس خوب مجهز كنید.





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: